دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هرمزگان افتتاح شد

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هرمزگان افتتاح شد

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در هرمزگان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان، رؤسای دانشگاه‌ها و جمعی از پژوهشگران استان افتتاح شد.

دانشگاه‌های استان هرمزگان، تعدادی از صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی هرمزگان و واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی برخی دستگاه‌های اجرایی در قالب ۵۰ غرفه در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خود را از امروز، ۱۲ تا ۱۷ آذر از ساعت ۸ تا ۱۵ برای عمومی مردم به نمایش می‌گذارند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه دستاوردهای یک ساله پژوهش و فناوری استان و بسترسازی در جهت توسعه فناوری و ایجاد ارتباط میان تولیدکنندگان فناوری و واحدهای مصرف‌کننده عنوان شده است. در این نمایشگاه شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و واحدهای فناور جهاد دانشگاهی استان هرمزگان به نیز حضور داشته و به معرفی دستاوردها و محصولات و خدماتشان پرداختند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در هرمزگان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات و مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در استان ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: نیاز است که این جنس نمایشگاه‌ها به صورت متداول و پیوسته در استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده با تأکید بر اینکه دستاوردهای جوان‌ها، دانش‌بنیان‌ها، مجموعه دستگاه‌ها و نهادهایی که در کارهای پژوهشی فعالیت دارند، آثار ارزشمندی است و باید عرضه شود، افزود: این نمایشگاه در جایگاه خود مشوقی برای جوان‌های استان است و این موضوع به پیشبرد برنامه‌های آموزشی استان کمک خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر ضرورت پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها باید از مقاله محوری به سمت حل مسئله بیایند، تصریح کرد: حل مسائلی که مردم و دستگاه‌ها با آن مواجه‌اند، اتفاقی است که در این نمایشگاه رخ می‌دهد.

عبادی‌زاده عنوان کرد: حمایت‌های بعد از تولید اولیه در جهت تجاری‌سازی یکی از مسائل اصلی پژوهشگران است که از تقاضا می‌کنم همه مسئولین استان، دستگاه‌ها و صنایع پای کار بیایند و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استفاده و حمایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌توانند مسئله‌ای را حل کنند، صنایع نباید حل مسائل خود را به جای دیگری ارجاع دهند، اظهار کرد: باید در همین استان اعتماد ایجاد و از تجاری‌سازی کالای تولیدی حمایت شود.

عبادی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در استان برای پیگیری مشکلات و مسائلی که دانش‌بنیان‌ها دارند ایجاد می‌شود.

بازدید امروز: 2    بازدید کل: 1086