دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

رئیس دانشگاه هرمزگان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری/ شاهد رشد روز افزون ارتباط دانشگاه با صنعت هستیم

رئیس دانشگاه هرمزگان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری/ شاهد رشد روز افزون ارتباط دانشگاه با صنعت هستیم

رئیس دانشگاه هرمزگان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری/ شاهد رشد روز افزون ارتباط دانشگاه با صنعت هستیم

رئیس دانشگاه هرمزگان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: «اهمیت هفته پژوهش برای همگان واضح و مشخص است ازآن‌جهت که در سالی قرار داریم تحت عنوان سالِ "اشتغال آفرینی و دانش‌بنیان"؛ در این سال محور اصلی و موتور محرکه دستیابی به توسعه مورد انتظار به نوع نگاه و توجه ما به پژوهش و فناوری برمی‌گردد». « محمدصادقی» افزود: رابطه پژوهش و فناوری در دنیای پیرامون ما آن‌قدر نزدیک شده است که تصمیماتی دارای وجاهت قانونی است که یافته هاشان را در بخش پژوهش آزموده باشند.


رئیس دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: «در این نمایشگاه شاهد حضور حداکثری فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه دانشگاهی و صنعت بودیم، این نشان می‌دهد مرزهای ما با صنعت و جامعه پیرامون به حداقل رسیده است». صادقی بابیان اینکه پژوهش و فناوری با رویکرد مثبتی در استان در حال هم‌افزایی است، گفت:« این ارتباط به‌صورت بهینه به سمت منفعت بیشتر هدایت‌شده است». وی اضافه کرد: در هفته جاری رویدادهایی چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی راداریم؛ ۴۵ کارگاه با حضور جامعه دانشگاهی و صنعت در این هفته برگزار خواهد شد».

صادقی بابیان اینکه دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه جامع استان در دولت جدید با رویکرد قطب علمی اقتصاد دریا پایه فعالیت‌های خود را شروع کرده است، گفت:«در دو حوزه پژوهش تقاضامحور و عرضه محور سیاست‌گذاری کردیم؛ مصادیق بارز این مهم را در حوزه ارتباط با صنعت مشاهده می‌کنید. رشد چشمگیری در حوزه ارتباط با صنعت داشتیم. قراردادهای مطلوبی را در حوزه پژوهش منعقد کردیم؛ برای اولین بار قراردادهای مشاوره‌ی علمی پشتیبان راداریم، قراردادهای خدمات باز پژوهشی راداریم که در سطح کشور بی‌نظیر بوده است. رئیس دانشگاه هرمزگان با تأکید بر اینکه شاهد رشد روزافزون ارتباط با صنعت هستیم؛ گفت:« در همین راستا دفاتر حل مسئله را در صنایع ایجاد کردیم».

 صادقی اظهار کرد:« پژوهش پروژه نیست و پروسه است؛ این پروسه زمان، مکان و محدوده‌ی خاصی ندارد و آنچه لازم دارد برای اینکه به تعالی نزدیک شود نیاز به همزیستی مسالمت‌آمیز و تعاون دانشگاهی و علمی است. این نمایشگاه ما را به این سمت هدایت می‌کند».

وی در ادامه درباره‌ی وضعیت بودجه پژوهشی دانشگاه توضیح داد:« پایه‌ی بودجه‌ای دانشگاه هرمزگان مطلوب نیست. در حال حاضر با نمایندگان مجلس و استاندار هرمزگان در حال رایزنی هستیم که پایه بودجه‌ای را ارتقا دهیم. یکی از رنج‌هایی که دانشگاه هرمزگان می‌برد از باب پایه بودجه‌ای است. دانشگاه هرمزگان نسبت به دانشگاه‌های هم‌تراز خود از پایه بودجه‌ای مطلوبی برخوردار نیست».

بازدید امروز: 6    بازدید کل: 1235